Blog

TikTok – Noul lider în Social Media

Zarr Advertising - Tik Tok

E ok să te întrebi ce este TikTok. Probabil că te vei simţi un pic bătrân când îţi vom spune exact despre ce este vorba… Mai ales dacă încă ești în stadiul în care eşti mândru că ai făcut un story pe Instagram. Aşadar TikTok: diferită de orice altă aplicaţie pe care ai folosit-o până în acest moment şi care şi-a făcut loc foarte uşor în telefonul tău.

Ce este și ce ar trebui să știi despre această aplicaţie?

Creată în 2016 de către compania chineză ByteDance, în urma achiziționării aplicaţiei originale de lip-sync, Musical.ly, TikTok este în momentul actual cea mai descărcată platformă de muzică şi video sharing la nivel global, unde Make every second count primează. Aşa că nu trebuie să te simţi ciudat! Pe lângă telefonul tău, TikTok se află şi în telefonul altor 1,5 miliarde de utilizatori.

Pe scurt, TikTok este o aplicaţie unde userii postează filmulețe cu lip-sync și provocări care durează între 15 secunde și un minut. Cu alte cuvinte, ca să lămurim toţi necunoscătorii, TikTok este undeva între YouTube-ul şi Vine-ul de pe vremea noastră, a celor din generaţia Millennials, cu accent pus pe vârstele cuprinse între 14 şi 24 de ani. Adică o aplicaţie plină de umor, dar mai ales de copii şi adolescenţi, care fac videoclipuri mai mult sau mai puţin ciudate, cu orice filtru sau sound-effect disponibil.

TikTok – Noul lider în Social Media?

Şi totuşi de ce este considerat TikTok un mare hype al timpurilor noastre?! Aplicaţia şi-a făcut loc în mainstreamul internauților sub forma unei simple provocări. Mai exact, prin crearea unor videoclipuri după anumite scenarii sau coloane sonore. Odată ce provocarea a fost adoptată de tot mai mulţi useri, TikTok a devenit rapid un nou trend! Astfel, tinerii memari au început să creeze content ironic şi original, folosindu-se de funcția reply şi de hashtag-uri relevante. Şi totuşi, trecând peste şocul pe care îl poţi avea la prima vedere, trebuie să recunoaștem! TikTok este genul de aplicaţie care poate transforma oameni „obişnuiţi” în adevăraţi actori sau regizori ai entertainingului.

Pentru cei din industria marketingului, TikTok a devenit o modalitate excelentă de studiu despre cum pot lua naştere cu uşurinţă cele mai inovative şi rapide virale, chiar dacă brandurile nu au încă o prezenţă bine definită pe acest teritoriu. Cumva asistăm la un nou fenomen. Brandurile ajung să se reinventeze, pentru că pe TikTok nu intri așa ușor, fără foarte multă creativitate.

Partea întunecată a TikTok-ului

Pe lângă faptul că TikTok este engaging, există o serie de controverse care îţi vor aprinde câteva semnale de alarmă.

Una dintre discuţii se leagă chiar de algoritmii folosiţi în crearea conţinutului pentru pagina de sugestii. Acești algoritmi ar fi capabili să citească ce fel de material preferi, fără ca măcar să dai like sau să adaugi conţinut în rubrica de favorite. Altfel spus, pagina de sugestii nu rămâne niciodată fără content. Bazându-se pe un soi de Inteligenţă Artificială, pe care tu o alimentezi atunci când interacţionezi cu TikTok, aplicația îți va dicta ce vei vedea şi, în cele din urmă, ce vei gândi şi cum te vei comporta.

Un alt subiect care a atras atenţia presei globale este reprezentat de hipersexualizarea minorilor. În urma unei investigaţii realizată de către jurnaliştii BBC, s-a descoperit că pe platformă erau foarte multe videoclipuri încărcate de copii sub 13 ani (vârsta minima acceptată pe TikTok pentru a-ţi face cont). Cel mai grav era că multe dintre aceste videoclipuri primiseră sute de comentarii cu tentă sexuală de la tot felul de necunoscuți. În aceeași categorie intră și stocarea ilegală a datelor personale ale utilizatorilor sub 13 ani (nume, adresă email, locaţie). Compania ByteDance a fost acuzată de faptul că nu oferă protecţia de care minorii au nevoie pe această platformă. Așa că, data viitoare când îţi mai laşi copilul pe TikTok, asigură-te că are profilul privat şi modul de control parental activ.

Aplicația TikTok a mai fost acuzată și că cenzurează anumite tipuri de conţinut. Câteva exemple ar fi cele legate de colectivitățile LGBT sau cele care ar critica regimul socialist din China, precum protestele din Hong Kong sau incidentele din Tiananmen Square. În urma acestor sesizări, serviciul de informaţii american a pornit demersuri de evaluare al pericolului pe care compania ByteDance îl reprezintă pentru securitatea naţională.

Bonus!

Poate că nu ştiai, dar pe sistemul Android, TikTok trimite mesaje şi notificări false atunci când eşti în modul offline. Dacă vei da swipe să închizi notificarea, surpriză, vei deschide de fapt aplicaţia! Aceasta este una dintre modalităţile prin care TikTok creşte rata userilor activi zilnic. Nu-ţi face griji, nici utilizatorii de iOS nu au scăpat. Singura diferenţă o face poza de profil afişată în notificare, care chiar este preluată din conturile userilor reali!

Aşadar, controversat cum este, trebuie să recunoaştem; TikTok crește în mod alert și pare să își pună amprenta în noile tendințe din social media.

Articole similare


Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

martie 26, 2020

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

martie 23, 2020

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate,

Suna acum