Blog

Strategii de online marketing pe timp de #StămAcasă

Strategii de online marketing

Alexandru Vasilescu

Strategii de online marketing pe timp de #StămAcasă. Nimeni nu se aștepta la o asemenea situație de criză, precum cea prin care trecem acum, multe modificări fiind necesare în această perioadă.

Brandurile au fost nevoite să se repoziționeze în mediul online pentru a rămâne alături de proprii clienți. Astfel, campaniile au fost regândite pentru a se potrivi contextului actual și pentru a empatiza cu tot ceea ce se petrece la nivel global. În contextul actual, comunicarea este esențială pentru branduri, indiferent că vorbim de branduri internaționale, naționale sau la început de drum. Modul în care alegi să înfrunți pandamia te reprezintă pe tine ca brand şi oglindește comunitatea pe care o reprezinți.

Nimeni nu putea fi îndeajuns de pregătit pentru o asemenea situație… Însă, important este să învățăm din mers și să ne îmbunătățim constant. Eficientizarea comunicării cu consumatorii și transparența pot plasa brandul tău în topul preferințelor publicului țintă.

Strategii de online marketing pe timp de #StămAcasă

În această perioadă, brandurile au dat dovadă de reinovare în online-ul românesc, adaptându-și strategiile de comunicare la situația prezentă. Spre exemplu, putem menționa campania de publicitate a companiei Decathlon. Brandul care cu câteva săptămâni în urmă își încuraja clienții să iasă afară și să facă sport în aer liber, acum sprijină exercițiile fizice care pot fi făcute în interiorul casei, cu ajutorul diferitelor aparate. Strategia lor nu se oprește aici! Tot ei postează pe rețelele de socializare live-uri în care sunt prezentate antrenamente pe care oricine le poate face acasă. 

Strategii de online marketing inovative înseamnă întărirea comunităţii afacerii tale

Un alt exemplu este dat de Cărturești. Librăria a decis pentru această perioadă să ofere un discount de 40% tuturor cărților din secțiunea business pentru a sări în ajutorul celor care lucrează de acasă.

Însă librăria Cărturești nu s-a oprit aici! Membrii librăriei au postat pe paginile de socializare clipuri cu experimente pe care părinții le pot face alături de copii. Scopul principal al acestor clipuri este de a solidifica și mai mult legătura dintre părinți și copii, și, totodată, de a sprijini activitățile din interiorul propriei locuințe.

Vivre şi #împreună

Ceva mai special a venit din partea Vivre. Compania a adoptat strategii de online marketing bazate pe un marketplace online pentru retailerii offline de home&deco români. Astfel, Vivre s-a alăturat inițiativei de a-i sprijini pe cei care până în prezent și-au desfășurat activitatea în offline. Inițiativa acestora vine sub hashtag-ul „#împreună” și este distribuită în Social Media pentru ca impactul să fie și mai mare.

strategii de online marketing

„Salvați Copiii” alături de Libris

Avem campanii în online care vizează componenta umanitară, și anume Libris care a decis să aloce toate fondurile pe care le strângeau pentru „Salvați Copiii” fondului de urgență pentru întărirea sistemului medical. Așadar, ei vor să vină în ajutorul medicilor care se luptă în prima linie cu noul Coronavirus.

strategii de online marketing

Toate exemplele de mai sus încurajează la dezvoltarea unui comportament responsabil și, de asemenea, oferă diverse soluții prin care oamenii să-și ocupe timpul liber.

Acestea sunt doar o mică parte din ceea ce se desfășoară pe partea de online a multor branduri. Inițiativele sunt multe, iar impactul lor asupra comunității este de-a dreptul uimitor. Consumatorii apreciază brandurile care se implică activ în rezolvarea unor dificultăți și, tocmai de aceea, aceste bune practici pe care le desfășoară în prezent în online le va crește notorietatea și valoarea intrinsecă. 

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum