Blog

Sindromul de turmă în publicitate

Sindromul de turmă în publicitate

Brian Niculae

Sindromul de turmă în publicitate. Când vorbim despre sindromul de turmă, acesta trebuie înțeles ca fiind o acțiune la care indivizii participă mai mult sau mai puțin conștienți, fiindu-le influențate deciziile într-un fel sau altul.

În cartea „Psihologia mulțimilor”, Gustave Le Bon vorbește pentru prima dată despre comportamentul colectiv. Vorbim despre o relație cauză-efect, de o personalitate conștientă care dispare, sentimentele și ideile tuturor fiind orientate spre aceeași direcție. Astfel, apare spiritul colectiv. Din perspectivă psihologică, sindromul de turmă reprezintă un comportament social prin care se imită comportamentele celor din jur, formându-se astfel un grup care împărtășește aceleași gânduri și acțiuni. Acest aspect este susținut și de marele teoretician, acesta precizând și faptul că de cele mai multe ori personalitățile individuale sunt absorbite de personalitățile colective. Efectul de turmă poate fi observat în numeroase arii de activitate, iar felul în care indivizii vor acționa poate să difere de la situație la situație.

Sub aceeași umbrelă

Putem observa sindromul de turmă chiar și în domeniul advertisingului! Ba mai mult, sunt campanii întregi care vor să stârnească în rândul consumatorilor acest efect colectiv. Astfel, indivizii se vor influența reciproc și vor adopta în cele din urmă același comportament de cumpărător. De cele mai multe ori, brandurile apelează la influenceri, tocmai datorită faptului că aceștia au foarte mulți urmăritori. Prin numărul mare de urmăritori, influencerii se bucură de o anumită notorietate, iar puterea cuvântului lor se resimte în rândul celor care îi urmăresc cu interes. 

În consecință, puterea lor de a influența opiniile celor din jur este foarte mare. Urmăritorii ajung să empatizeze la rândul lor cu ceea ce influencer-ul promovează. Direct sau indirect, sindromul de turmă în publicitate se creează. Efectul de turmă pe asta se și bazează, pe cineva care dă tonul tendințelor și pe cei care doar preiau și promovează mai departe ceea ce au văzut. Întotdeauna cineva va sta în fruntea celor care se lasă influențați.

Sindromul de turmă în publicitate – O nouă tendință!

Însă nu doar așa se poate crea efectul de turmă! Acest comportament colectiv se poate forma în orice moment, este necesar un simplu boost pentru a schimba complet cursul lucrurilor. Un mesaj publicitar ieșit din tipar, un clip video super inovativ sau orice altă metodă de promovare poate duce la influențarea unui număr foarte mare de oameni, care poate la rândul lor vor influența alți oameni și tot așa. Efectul de turmă fiind astfel transmis de la o persoană la alta fără vreo sesizare.

Așadar, se poate spune că efectul de turmă reprezintă o tendință foarte des întâlnită în zilele noastre. În domeniul advertisingului, acest efect nu poate aduce decât beneficii mărcii în cauză. Oamenii se influențează reciproc și produc adevărate valuri în mediul online, efectul de turmă dominând în cele mai multe cazuri.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum