Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web, în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare. SEO este o subcategorie a marketingului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet. Aceasta reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte cheie.
La ce ajută SEO
Optimizarea corectă a unui site conduce la o prezență mai avantajoasă în motoarele de căutare în raport cu competiția și, implicit, la rezultate cât mai relevante pentru utilizatori. Astfel, informațiile, serviciile sau produsele prezentate pe site-ul tău vor ajunge mult mai ușor la potențialii clienți.
În consecință, numărul de vizitatori va crește, ceea ce reprezintă un pas esențial către mai multe vânzări. Însă asta nu este tot ceea ce face SEO, impactul lui fiind unul mult mai vast și mai benefic pentru brandul tău.
SEO ajută:
- motoarele de căutare să își facă mai bine treaba în funcție de locație, cuvintele cheie folosite, preferințele utilizatorilor etc.
- oamenii să găsească informațiile, imaginile, produsele de care au nevoie mult mai repede
- firmele mici să concureze cu marile companii în mediul online
- la reducerea cheltuielilor cu promovarea online
Fără SEO un nevăzător ce navighează pe Internet folosind un screen reader – program care citește conținutul paginilor web – nu ar reuși să înțeleagă ce informații se regăsesc pe site-ul tău. Imaginile denumite sub forma pic2054.jpg, în loc de baston-pliabil.jpg, l-ar determina să caute ce are nevoie în altă parte.