Blog

Repoziţionarea brandurilor româneşti de la vechi la timpuri moderne

repoziţionarea brandurilor - zarr advertising

Alexandra CiocanRepoziţionarea brandurilor româneşti de la vechi la timpuri moderne – Brandurile se impun pe piața de consum prin inovația și prin ceea ce vor să transmită oamenilor de pretutindeni. Emani siguranță, loialitate și calitate, primești reacții pozitive! Însă, dacă nu inspiri ceea ce consumatorul caută, atunci succesul cu siguranță nu își va face apariția prea curând.

Un brand puternic se recunoaște după măiestria de care dă dovadă în situații de criză, dar şi după felul în care reacționează la diverse evenimente care s-au petrecut în jurul său. Acesta îşi dovedește valoarea când are un parcurs de invidiat ani la rând, știind cum să se repoziționeze pentru a fi la curent cu noile trenduri. Iar ceea ce tu ajungi să vezi pe rafturile din magazine sau în online, se datorează oamenilor care pun bazele celor mai inovative strategii, în așa fel încât să-ți trezească emoții plăcute și să te facă să-ți dorești să faci parte din comunitatea respectivă.

România se mândrește cu branduri care au trecut testul timpului! Vorbim despre branduri pur românești care în prezent se bucură de un succes binemeritat!

Senzaţii tari, româneşti!

Brandul ROM are un parcurs de 56 de ani, bazele sale fiind puse în 1964. Acesta a arătat lumii întregi că o strategie bine pusă la punct și o promovare eficientă pot depăși orice impas. Dacă pentru publicul trecut de 40 de ani, ROM se bazează pe nostalgie, pentru tânăra generație acesta scoate tot arsenalul. Aici vorbim de campania realizată de agenția McCann în anul 2010. Astfel, ROM anunța schimbarea tricolorului românesc cu steagul american… O strategie care a funcționat perfect, stârnindu-se o adevărată revoltă a românilor. Astfel, s-au reactualizat în memoria colectivă valorile promovate de brand: patriotismul, dragostea de țară și o identitate proprie bogată. În urma acestei repoziționări, acesta a devenit lider pe piața batoanelor de ciocolată, depășindu-și concurența reprezentată de Snickers!

Repoziţionarea de la pionieri la corporatiști

Un alt brand românesc care a renăscut din propria cenușă, asemenea unei păsări Phoenix, este brandul Pegas. Acesta a fost creat în anul 1972 și a devenit pentru oamenii perioadei comuniste înfățișarea bicicletei. Cu toate astea, după anul 1989, marca Pegas a dispărut de pe piață. Nostalgia a avut un rol decisiv și în cazul acesta, determinând un tânăr antreprenor să relanseze brandul 20 de ani mai târziu. În prezent, Pegas se bucură de o notorietate excepțională atât la nivel național, cât și internațional, punând la dispoziția clienților biciclete clasice și electrice.

În cazul ambelor branduri prezentate, avem de-a face cu nostalgia vremurilor trecute… Însă și cu o „reactualizare” la timpurile moderne şi repoziţionarea în ceea ce privește dorințele consumatorilor.

Așadar, vremurile noi aduc după sine schimbări la nivelul brandurilor. Branduri de succes sunt cele care reușesc să țină pasul cu schimbările constante de care avem parte zi de zi sau în cazuri extraordinare, sunt cele care impun noile tendințe.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum