Blog

Publicitatea subliminală – Partea nevăzută a advertisingului

Publicitatea subliminală - Zarr Advertising

Alexandra Ciocan

De la Freud și până în prezent, publicitatea subliminală a făcut parte din viața noastră într-o formă sau alta. Această tehnică, prin care publicitarii pătrund în mintea consumatorilor sporindu-şi vânzările, este aproape invizibilă ochiului sau urechii. 

Este incredibil cum orice lucru poate conține la un moment dat un mesaj publicitar. Mesajele subliminale însoțesc întotdeauna un mesaj „de bază” și au scopul de a transmite un mesaj codat subconștientului. Inițial, acest transfer de informații nu este recunoscut de către consumator decât după inițierea achiziționării unor produse pentru care, cu puțin timp în urmă, nu simțea neapărat o simpatie, dar care în prezent îi stârnesc interesul. În unele cazuri, consumatorul nu recunoaște deloc această proprie schimbare de comportament. Mesajele subliminale nu ridică nicio batistuță albă pentru a se face observate, ci dimpotrivă. Ele sunt gândite în așa fel încât să ajungă la cine trebuie, însă cât mai puțin vizibil. Tehnica se bazează pe un profund research și o întreagă psihologie a modului în care consumatorul este posibil să acționeze în viitorul apropiat.

O altfel de îmblânzire a „mamei dragonilor”

Cel mai bun exemplu este chiar cel din timpul filmărilor pentru ultimul sezon Game of Thrones. N-ați sesizat? Dacă nu… este în regulă! Vă pun eu în temă! În timpul unei scene, în spatele cadrului principal, pe masă, apare un pahar al renumitului brand Starbucks. Cadrul cu paharul Starbucks durează câteva secunde, însă este mai mult decât suficient pentru a transmite un mesaj privitorilor. O simplă greșeală? Nu prea cred… Mai bine zis o tactică de a-l face pe consumator să creeze o legătură între iubitul serial și bine cunoscuta cafenea… Adică o legătură care să provoace un click în mintea privitorului!

Mulţi dintre fani s-au arătat vizibil deranjați de ceea ce s-a întâmplat și nu au fost tocmai toleranți! Totuşi, mulţi dintre aceştia fie s-au amuzat de cele petrecute, fie au privit cu ochi suspicioși această „întâmplare”. Cu toate acestea, scopul final a fost atins. Totul a devenit viral foarte repede, zvonurile răspândindu-se cu o viteză incredibilă, provocând un val în mediul online.

Publicitatea subliminală – Intriga înseamnă curiozitate, deci vânzări

Cu siguranță, brandul Starbucks s-a bucurat în urma acestei scene de un plus în vânzările sale. Toată această situație creată în jurul brandului a dus la intrigarea celor care până în acel moment nu intraseră niciodată în contact cu Starbucks, fiindu-le strârnită curiozitatea cu privire la ceea ce aceștia ofereau lumii, și anume: cafea. Însă nu orice cafea, ci cea pe care așa zisa „mamă a dragonilor” o savura în timpul filmărilor serialului. Așa că, dacă voiai să te simți pentru o secundă asemenea ei, tot ce trebuia să faci era să achiziționezi o cafea de la Starbucks.

Așadar, mesajele subliminale au un efect extraordinar asupra consumatorilor deși, de cele mai multe ori, aceștia nici nu realizează transformarea propriului comportament. Însă dacă ai observat o schimbare în ultimul timp în ceea ce privește comportamentul de cumpărător, gândește-te ce a declanșat schimbarea, de unde a pornit totul, și poate vei găsi mesajul din spatele cortinei.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum