Blog

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

Alexandra Ciocan

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate, lumea publicității fiind una dintre ele.

Reacțiile companiilor în situații de criză

Creșterea infectării oamenilor cu acest nou virus a însemnat pentru publicitatea de azi reinovarea și reinventarea. Astfel, pentru a face față noilor provocări și pentru a diminua panica instaurată în mediul online, a trebuit ca marile companii să adopte noi strategii. 

Rețelele de socializare, precum: Facebook și Instagram, au ajuns să înregistreze pierderi tocmai din cauza acestor noi vremuri, care obligă diverse domenii de activitate să recurgă la măsuri drastice. Cele mai afectate sunt și vor fi în continuare agențiile de turism, care au fost nevoite să-și reducă treptat bugetul de publicitate până la 50% sau poate chiar mai mult. Cauza?! Frica instaurată în rândul oamenilor, care este perfect normală ținând cont de tot ceea se întâmplă peste tot în lume, în prezent. 

Însă agențiile de turism nu sunt singurele care au ajuns în această situație, putând fi enumerate mai multe exemple care să vă formeze o imagine cât mai clară a modului în care relația cauză-efect își spune cuvântul. Spre exemplu, saloanele de înfrumusețare sau orice alt domeniu în care este necesar contactul propriu-zis între două sau mai multe persoane sunt grav afectate de acest nou fenomen.

O altfel de abordare în publicitatea din vremea Coronavirus

Cu toate astea, nu toată lumea este de aceeași părere! Sunt și domenii care au ales fie să-și mențină bugetele intacte, fie să și le mărească în această perioadă, cel mai bun exemplu fiind industria alimentară. Aici putem menționa reclama de la Vel Pitar, care a ales să folosească în avantajul companiei situația creată de Coronavirus. Noul clip publicitar al acestora se bazează pe strategia de marketing bazată pe frica consumatorilor. Reclama aduce în prim plan cele mai importante aspecte pe care producătorul vrea să le evidențieze. Așadar, vorbim despre produse ambalate, lipsa contactului uman cu produsul propriu-zis și servicii de o calitate superioară. Pe scurt exact ceea ce consumatorul vrea să audă.

Publicitatea_in_situatii_de_criza_Vel_Pitar - Zarr Advertising

Vânzări neașteptat de mari

De un succes neașteptat s-a bucurat berea Corona! Poate de necrezut, dar în această perioadă vânzările firmei au crescut cu până la 5% pe parcursul acestei perioade. Companiile evită pe cât posibil să-și asocieze produsul cu un termen cu o posibilă conotație negativă. Însă, în acest caz, efectul a fost „out of the blue”. Ce este sigur? Producătorii acestui tip de bere nu se așteptau ca cifra vânzărilor să crească în această perioadă… Mai ales că mulți asociau produsul lor cu noul virus apărut. 

Publicitatea_in_situatii_de_criza - Zarr Advertising

Așadar, efectele Coronavirusului sunt halucinante, provocând numeroase efecte negative și instaurând o panică generală nemaivăzută. Diversele domenii de activitate vor continua să fie afectate… Însă, important este cum reușește fiecare să își gestioneze businessul în această situație, aici fiind punctul decisiv în ceea ce privește succesul sau eșecul acestuia.

Articole similare


Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

martie 26, 2020

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite

dronele Intel - Zarr Advertising

martie 19, 2020

Dronele Intel Shooting Star – Granița dintre tehnologie și artă

Dronele Intel Shooting Star – Sau cum compania Intel devine celebră pentru show-urile spectaculoase ale dronelor luminoase, cucerind privirile oamenilor de pe tot mapamondul.  La intersecția dintre artă, știință și tehnologie, dronele Intel Shooting Star rescriu scenariul clasic al obiectelor zburătoare care captează imagini, într-un adevărat spectacol vizual de forme și lumini. Jocurile olimpice… Sau

Suna acum