Blog

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

Alexandra Ciocan

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate, lumea publicității fiind una dintre ele.

Reacțiile companiilor în situații de criză

Creșterea infectării oamenilor cu acest nou virus a însemnat pentru publicitatea de azi reinovarea și reinventarea. Astfel, pentru a face față noilor provocări și pentru a diminua panica instaurată în mediul online, a trebuit ca marile companii să adopte noi strategii. 

Rețelele de socializare, precum: Facebook și Instagram, au ajuns să înregistreze pierderi tocmai din cauza acestor noi vremuri, care obligă diverse domenii de activitate să recurgă la măsuri drastice. Cele mai afectate sunt și vor fi în continuare agențiile de turism, care au fost nevoite să-și reducă treptat bugetul de publicitate până la 50% sau poate chiar mai mult. Cauza?! Frica instaurată în rândul oamenilor, care este perfect normală ținând cont de tot ceea se întâmplă peste tot în lume, în prezent. 

Însă agențiile de turism nu sunt singurele care au ajuns în această situație, putând fi enumerate mai multe exemple care să vă formeze o imagine cât mai clară a modului în care relația cauză-efect își spune cuvântul. Spre exemplu, saloanele de înfrumusețare sau orice alt domeniu în care este necesar contactul propriu-zis între două sau mai multe persoane sunt grav afectate de acest nou fenomen.

O altfel de abordare în publicitatea din vremea Coronavirus

Cu toate astea, nu toată lumea este de aceeași părere! Sunt și domenii care au ales fie să-și mențină bugetele intacte, fie să și le mărească în această perioadă, cel mai bun exemplu fiind industria alimentară. Aici putem menționa reclama de la Vel Pitar, care a ales să folosească în avantajul companiei situația creată de Coronavirus. Noul clip publicitar al acestora se bazează pe strategia de marketing bazată pe frica consumatorilor. Reclama aduce în prim plan cele mai importante aspecte pe care producătorul vrea să le evidențieze. Așadar, vorbim despre produse ambalate, lipsa contactului uman cu produsul propriu-zis și servicii de o calitate superioară. Pe scurt exact ceea ce consumatorul vrea să audă.

Publicitatea_in_situatii_de_criza_Vel_Pitar - Zarr Advertising

Vânzări neașteptat de mari

De un succes neașteptat s-a bucurat berea Corona! Poate de necrezut, dar vânzările firmei au crescut cu până la 5% pe parcursul acestei perioade. Companiile evită pe cât posibil să-și asocieze produsul cu un termen cu o posibilă conotație negativă. Însă, în acest caz, efectul a fost „out of the blue”. Ce este sigur? Producătorii acestui tip de bere nu se așteptau ca cifra vânzărilor să crească în această perioadă… Mai ales că mulți asociau produsul lor cu noul virus apărut. 

Publicitatea_in_situatii_de_criza - Zarr Advertising

Așadar, efectele Coronavirusului sunt halucinante, provocând numeroase efecte negative și instaurând o panică generală nemaivăzută. Diversele domenii de activitate vor continua să fie afectate… Însă, important este cum reușește fiecare să își gestioneze businessul în această situație, aici fiind punctul decisiv în ceea ce privește succesul sau eșecul acestuia.

Comentariile sunt oprite.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum