Blog

Promovarea produselor farmaceutice – Cum ajung farmaciile să investească un buget dublu în promovarea acestora?

Promovarea-produselor-farmaceutice---Zarr-Advertising

Alexandra Ciocan

Promovarea produselor farmaceutice sau cum ajung farmaciile să investească un buget dublu în promovarea acestora?

Zilnic vedem atât în mediul online, cât și în mediul offline zeci și zeci de reclame la produsele farmaceutice. Vedem la fiecare pas o creștere graduală a acestui sector. Indiferent că străbați străzile unui oraș sau urmărești un post de televiziune, este imposibil să nu fi abordat de diverse reclame la medicamente. 

Posturile de radio și TV, deși au parte de numeroase restricții când vine vorba de produsele farmaceutice, se bucură de încasări record de la an la an. Nici mediul online nu o duce prea rău, acesta câștigând tot mai mult teren tocmai datorită restricțiilor mici, beneficiile brandurilor fiind mult mai mari. Brandurile au posibilitatea să adopte diverse strategii pentru a ajunge la publicul țintă fără să fie prea mult limitate.

Promovarea produselor farmaceutice – Cele mai multe investiții în publicitate

Te întrebi cum este posibil? Ce le alimentează farmaciilor această creștere a bugetelor în promovarea produselor farmaceutice în mediul online? Simplu! Tocmai comportamentul consumatorilor. În special, teama acestora de a nu se îmbolnăvi, deși multe sunt cazurile când teama nu este justificată. 

S-a demonstrat de-a lungul anilor că sezonul rece reprezintă perioada cu cele mai mari bugete în promovarea produselor farmaceutice, marile rețele de farmacii investind agresiv în promovarea din mediul online a medicamentelor şi tratamentelor aferente bolilor de sezon, precum afecţiunile respiratorii şi gripa. Rezultatul? Evident unul pe măsura așteptărilor! Consumatorii de cele mai multe ori în sezonul rece și nu numai, se ghidează după instinct, acționând fără să se consulte cu un medic specialist. Așadar, vânzările cresc, iar clienții se tratează singuri doar după cum li se prezintă în reclame. Orice fel de simptom al unei eventuale îmbolnăviri duce automat la achiziționarea unor produse farmaceutice. 

Ne confruntăm tot mai des cu o lipsă acută de „timp liber”. De aceea, vedem în rândul oamenilor un refuz categoric de a merge la doctor, tocmai din dorința de a-și petrece timpul personal făcând lucruri plăcute și antrenante. Acesta este încă un motiv pentru care oamenii aleg să-și achiziționeze medicamente după cum spune o vorbă populară: „bate vântul”.

Fidelitate egal reduceri

Cu toate acestea, în ultimul timp farmaciile au abordat o altă strategie în promovarea produselor farmaceutice. Acestea doresc clienți fideli, doresc engagement. Domeniul farmaceutic dorește să-și creeze propria bază de clienți prin intermediul cardurilor de fidelitate, atrăgându-și clienții prin reduceri și promoții.

O altă modalitate prin care farmaciile doresc să ajungă mai ușor la consumatori este prin intermediul ambasadorilor de brand. Modalitate recunoscută deja pentru eficacitatea de care a dat dovadă. Prin intermediul ambasadorilor de brand, încrederea populației în produsele mărcii promovate crește considerabil. 

Deși mulți sunt cei care se plâng de multitudinea reclamelor la medicamente din mediul online și offline, mulți sunt și cei care ajung să achiziționeze produse farmaceutice în urma acestor mesaje publicitare. Așadar, bugetele de promovare ale marilor companii farmaceutice vor continua să crească de la an la an. Iar acest lucru se datorează tocmai feedback-ului favorabil pe care îl primesc din partea consumatorilor, care răspund pozitiv la ceea ce ei vor să transmită.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum