Blog

Marketing în perioada de criză pentru restaurante și cafenele

marketing în perioada de criză - Zarr Advertising

Alexandra CiocanMarketing în perioada de criză pentru restaurante și cafenele. Evenimentele care se petrec în momentul de față peste tot în lume, inclusiv în România, afectează buna desfășurare a lucrurilor. Tot ce, până să izbucnească această pandemie, ni se părea super firesc, acum pare aproape imposibil. Să aruncăm o privire asupra restaurantelor și cafenelelor!

Aceste tipuri de business-uri se confruntă cu o adevărată criză din cauza pandemiei cu Coronavirus. Multe și-au închis ușile încă de la început, iar altele au fost forțate, prin lege, să recurgă la această decizie. Cum era și de așteptat, pierderile au început să apară imediat… Însă există și o a treia categorie: restaurantele și cafenelele care aveau deja un as în mânecă – Sistemul de marketing în perioada de criză bazat pe Home Delivery. Astfel, ele și-au continuat activitatea într-un mod restrâns, livrând la ușile clienților preparatele pe care aceștia le-au comandat.

Sistemul de marketing în perioada de criză bazat pe Home Delivery

În această perioadă nu tocmai roz, sistemul delivery este singura modalitate chiar şi în timpuri mai grele. Sunt numeroase metode prin care poți să folosești sistemul delivery pentru a-ți continua activitatea, dar și pentru a-ți lărgi numărul de clienţi. Vorbim în primul rând de parteneriate cu alte restaurante și cafenele. În acest fel, are loc un win-win, numărul clienților înmulțindu-se, iar activitatea celor două întreprinderi continuând.

Cel mai bun exemplu este parteneriatul dintre Universum și Lagoo Snagov. Acestea au creat Good Foods, care reprezintă un abonament lunar prin care ei îți livrează mâncare la domiciliu. În acest fel, ajută persoanele aflate în autoizolare și, în același timp, își continuă activitatea și le oferă angajaților o siguranță în ceea ce privește locul de muncă. 

De asemenea, pentru a-ți fideliza clienții, poţi crea diverse promoții sau reduceri pentru a le atrage atenția. Întotdeauna reducerile au atras privirile, așa că de ce să nu folosești această tehnică în avantajul business-ului tău?! Pentru a spori și mai mult încrederea consumatorilor, arată-le, prin scurte clipuri video, ce se întâmplă în „spatele cortinei”. Fii transparent cu clienții și dezvăluie-le fiecare pas în prepararea produselor și în livrarea acestora.

Însă asta nu e tot: Social Media!

Trebuie să ajungi la consumatori, iar cea mai bună soluție este să fii prezent pe rețelele de socializare mai mult ca niciodată. Consumatorii sunt și ei afectați într-un fel sau altul de evenimentele petrecute în lume. Tu trebuie să arăți că ești acolo pentru ei, emoțiile pe care le transmiți în aceste zile contează extraordinar pentru cei care te urmăresc și nu numai!

Tot în prezent, observăm o încărcătură emoțională distinctă a consumatorilor, fiind mereu sub presiune din cauza noilor restricții. Așadar, tu trebuie să inspiri emoție. Dar nu orice emoție, ci una pozitivă care să motiveze oamenii. Ideal este să-ți gândești campaniile din online în așa fel încât să vină în sprijinul celor din jur, să arăți că empatizezi cu aceștia. Online-ul este locul unde majoritatea clienților sunt prezenți. Așa că nu mai sta pe gânduri și creează-ți propria strategie pentru a ajunge la clienți, astfel încât să le inspiri încredere în marca ta. 

Ceea ce cu puțin timp în urmă poate părea banal, în prezent poate reprezenta șansa restaurantelor și cafenelelor de a-și menține activitatea într-o continuă desfășurare. Este evident că nu-i ușor să te confrunţi cu asemenea situații, însă puterea vine din interiorul fiecăruia și din dorința de a prospera indiferent de situație.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum