Blog

Marketing bazat pe frică – Legătura dintre Listerine și biserică

Marketing bazat pe frică - Zarr Advertising

Alexandra CiocanSuntem deja cu toții conștienți de faptul că, emoțiile ne afectează comportamentul și deciziile atunci când vorbim despre achiziționarea/refuzul achiziționării unor produse sau acceptării unor idei. Reclamele sunt făcute și gândite în așa fel încât să stârnească interesul consumatorilor sau potențialilor consumatori. Astfel, strategiile de marketing care stau la baza acestora pornesc fie de la o emoție pozitivă, fie de la o emoție negativă. Poate vă întrebați cum de exemplu frica, o emoție negativă, poate să ducă la realizarea unor campanii de succes?  Răspunsul este relativ simplu!

Efectul Listerine

Strategiile de marketing bazate pe frică stau deja la baza multor campanii. Unele dintre ele sunt renumite pentru metoda în care și-au propulsat produsul și și-au dobândit succesul. Aici putem menționa campania memorabilă a apei de gură Listerine! Brandul și-a construit strategia în jurul unei frici descoperite în rândul publicului țintă vizat: teama de a fi exclus sau respins din cauza respirației urât mirositoare. Toată strategia s-a focusat pe așa numita „Halitoză”, expresie preluată de Listerine din limba latină. Expresia se traduce drept „respirație urât mirositoare”, creând o afecțiune pentru care doar ei aveau rezolvarea. Felul în care a fost creată povestea de la baza produsului, cum a fost folosită această teamă în favoarea brandului și puterea de convingere asupra medicilor de care s-a dat dovadă, au făcut diferența dintre o campanie de succes și una fără.

Pentru o campanie eficientă bazată pe o asemenea strategie, brandul trebuie să ofere rezolvarea garantată a acestei dificultăți întâlnite. Orice nesiguranță din partea specialiștilor va fi taxată dur de către consumatori. Totodată, brandul trebuie să creeze povești credibile și cu care consumatorii să se poată identifica.

Studiile susțin că oamenii își amintesc mai ușor reclamele dominate de frică decât cele pozitive, impactul fiind semnificativ mai mare.

Biserica și tactica de marketing bazat pe frică

De un succes incontestabil s-a bucurat și încă se bucură biserica. Aceasta a aplicat dintotdeauna tactica bazată pe frică în rândul oamenilor, temerile acestora stând la baza tuturor strategiilor din cadrul instituției. Iar rezultatele nu fac decât să dovedească tot mai mult eficacitatea acestei metode!

Cu toate astea, marketingul bazat pe frică nu este mereu cea mai bună soluție! În multe cazuri rezultatul nu a fost cel dorit, iar campaniile nu s-au bucurat de succesul mult așteptat. Astfel, brandul a ajuns să fie catalogat drept superficial. Așadar, pentru o eficiență categorică trebuie să se aibă în vedere numeroase aspecte înainte de stabilirea strategiei de marketing în cadrul oricărei organizații.

Articole similare


Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

martie 26, 2020

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

martie 23, 2020

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate,

Suna acum