Blog

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

Alexandru Vasilescu

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite din zilele noastre… Experiențe uimitoare, lucruri nemaivăzute și multe altele, doar la un click distanță!

Aplicaţiile gratuite – De la calm la agresiv, într-o secundă

Da! Lucrurile nu sunt întotdeauna doar lapte și miere! Să luăm spre exemplu una dintre aplicaţiile gratuite puse la dispoziţia utilizatorilor de pretutindeni – YouTube Free. Această aplicație este folosită zilnic de către miliarde de utilizatori, însă experiența devine din ce în ce mai puțin plăcută. Motivul? Asaltul de reclame de care ai parte pe tot parcursul utilizării aplicației! Dacă la început, o reclamă nu îți afecta prea mult starea de bine, acum lucrurile nu mai stau așa. 

Însă, aplicația YouTube nu este nepăsătoare în fața dorințelor consumatorilor. Aceasta oferă și o variantă „ads-free” contra cost, sub forma unui abonament lunar de $11.99. YouTube Premium este alternativa pusă dispoziția celor care vor să scape definitiv de reclame și nu numai.

Ce ar trebui să mai ştii despre YouTube Premium? Cu siguranță faptul că, dacă o să optați pentru această variantă de YouTube o să vă bucurați automat și de YouTube Music Premium, care separat ar fi costat $9.99, lunar. Desigur, avantajele sunt mult mai multe, însă metoda prin care YouTube Free a ales să-și convingă utilizatorii să se aboneze la YouTube Premium este mai mult decât agresivă, asaltându-și permanent internauții cu reclame din ce în ce mai lungi ca durată sau chiar cu două reclame consecutive.

Aplicaţiile gratuite - Zarr Advertising

O altfel de abordare

Pe aceeași linie se află și Spotify, însă care nu a adoptat metoda agresivă de la vecinul YouTube. Dacă nu știi exact ce este Spotify, lasă-mă să-ți spun că este unul dintre cele mai cunoscute servicii de streaming muzical din lume, având peste 271 de milioane de utilizatori în anul 2019.

Și în cazul acesta avem de-a face cu două mari variante, și anume: Spotify Free și Spotify Premium. Spotify Free este disponibil oricui dorește să se bucure de experiența pe care aplicația o pune la dispoziția utilizatorilor, dar care vine la pachet cu o serie de limitări și reclamele cu care suntem deja aparent obișnuiți. Diferența dintre varianta de YouTube Free și Spotify Free este că, cea din urmă, nu copleșește utilizatorul cu reclame din abundență, ci recurge la o variantă mai ușoară.

De cealaltă parte, Spotify Premium oferă utilizatorilor săi numeroase beneficii în urma unui abonament lunar de 4,99 euro. Aici putem menționa: Discover Weekly (un playlist actualizat permanent în funcţie obișnuințele utilizatorului), Daily Mix (un playlist ce îmbină melodiile apreciate de utilizator cu diversele noutăţi) sau Release Radar (un playlist format din piese noi, ale celor mai ascultați artiști, cu un conţinut actualizat în fiecare zi de vineri). Iar piesa de rezistență constă în simplu fapt că, îți poți asculta liniștit melodiile preferate și atunci când ieși din aplicație, ceea ce trebuie să recunoaștem că reprezintă un mare plus. Însă avantajele nu se termină aici!

Gratuitatea vine la pachet cu numeroase limitări și, după cum putem observa, foarte multe reclame! Aplicaţiile gratuite vor continua să își bombardeze utilizatorii cu mesaje publicitare pentru a-i face pe aceștia să opteze ulterior pentru varianta plătită. Așadar, deși aplicațiile sunt așa zis gratuite, utilizatorii „plătesc” cu timpul lor în momentul reclamelor adiționale.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum