Blog

David Ogilvy – Copywriter de geniu

David Oglivy

Alexandra CiocanDavid Ogilvy – Unul dintre cele mai cunoscute nume din advertising. Cunoscut în prezent ca fiind unul dintre creatorii domeniului advertisingului, David Ogilvy s-a născut pe 23 iunie 1911, în West Horsley, Anglia.

Acesta a avut parte de un drum cu multe suișuri și coborâșuri. Mintea sa ageră și spiritul creativ l-au condus pe băncile universității Oxford, unde rezultatele obținute au fost recompensate cu burse. Cu toate astea, după doar doi ani el și-a părăsit studiile. Ogilvy a ajuns să fie ucenic de bucătar la restaurantul Majestic, din Paris… Însă pentru o perioadă scurtă de timp, acesta întorcându-se în Anglia după doar un an.

David Ogilvy şi primul contact cu publicitatea

Puterea de convingere asupra oamenilor și skill-urile sale deosebite au impresionat multe persoane. Vânzările remarcabile pe care le-a făcut cu obiectele de bucătărie au reprezentat doar începutul unei mari cariere. Mai mult, la momentul respectiv, chiar a fost rugat de către șeful său să scrie un manual privind diverse tehnici de vânzare, și anume: „The Theory and Practice of Selling the AGA Cooker”. 

Sigur, nu multă lume se aștepta ca ceea ce el a scris în manual să revoluționeze gândirea celor din jur. Fratele său, care lucra la binecunoscuta agenție de publicitate Mather & Crowther, a recunoscut unicitatea tehnicilor puse în practică de către David Ogilvy și, tocmai de aceea, i-a oferit un post în cadrul agenției. Acesta a reprezentat primul pas făcut spre lumea advertisingului, un pas definitoriu atât pentru viitorul lui, cât și pentru noul domeniu de activitate. La scurt timp, ajunge prin intermediul agenției în New Jersey, la Gallup, unde descoperă toate tainele publicității.

Pe toată perioada Războiului Mondial, David Ogilvy a luptat pentru a distruge reputațiile celor care lucrau cu naziștii. O misiune pe care a dus-o cu succes la final! Felul în care acesta reușea să înțeleagă comportamentele celor din jur și să se implice activ în modelarea conduitelor l-au poziționat pe o treaptă superioară.

Un nou început

Cu doar 6.000 de dolari, David Ogilvy își deschide propria agenție de publicitate Ogilvy & Mather. Deși portofoliul de clienți era gol și experiența sa nu era tocmai una vastă, a reușit să atragă primul client, pe Rolls Royce. Odată cu dobândirea primului client, lucrurile au mers de la sine. Vă întrebați care era ideea de la baza agenției? Publicitatea este făcută să vândă! Așadar, o mai bună înțelegere și cunoaștere a consumatorului duce la o mai bună strategie de publicitate. Ogilvy devine recunoscut pentru copywriting-ul său excepțional și abilitățile sale de înțelege a consumatorului.

În anul 1983, David Ogilvy publică cartea „Confesiunile unui om de publicitate”, în care vorbește în detaliu despre multiplele tehnici de publicitate pe care el le-a descoperit de-a lungul carierei sale. Teoriile sale referitoare la comunicare au schimbat înfățișarea advertisingului. Spirit inovativ și mereu implicat în campaniile sale, Ogilvy a demonstrat că succesul este garantat dacă înțelegi cu adevărat ce dorește consumatorul.

Ceea ce a pornit inițial ca o simplă și de mici dimensiuni companie de publicitate, a devenit una dintre cele mai mari agenții din lume, având peste 140 de birouri în 40 de țări!

David Ogilvy a revoluționat lumea advertisingului prin abilitățile sale de vânzare și campaniile derulate pentru clienți de renume. Contribuția sa este de-a dreptul uimitoare și va continua să fie una dintre cele mai importante din istoria publicității.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum