Blog

Tesla – succes cu buget zero pentru publicitate plătită

Zarr Advertising - Tesla

Alexandru Vasilescu Zarr AdvertisingProbabil ați auzit la tv sau pe net faptul că Tesla, compania americană de autovehicule electrice, se află într-o creștere fulminantă și este subiect de discuție constant în media, în condițiile în care aceștia alocă pentru publicitate plătită spectaculoasa sumă de 0 dolari. Cum se poate așa ceva? Pare incredibil, având în vedere că marile companii auto investesc anual miliarde de dolari în promovare.

Pentru a înțelege concret planul de marketing al companiei conduse de Elon Musk, trebuie să analizăm modul de acțiune. Cu o privire de ansamblu putem afirma că popularitatea Tesla în media are la origine numeroase „publicity stunts”. Acestea sunt menite să surprindă publicul și să provoace discuții aprinse în sfera online. Astfel, Tesla a atins un statut de legendă în lumea publicității, la care toate companiile aspiră, dar care sfidează legile știute din industria de advertising.

Creativitatea face diferența

Prin campanii inteligente și creative de marketing concentrate pe cele mai spectaculoase realizări ale companiei și prin interconectarea diferitelor domenii în care Elon Musk activează, acesta reușește să propulseze simultan și SpaceX, și Tesla. Cel mai relevant exemplu este lansarea din 2018 a rachetei reutilizabile Falcon Heavy. Aceasta a transportat o decapotabilă Tesla Roadster în spațiu, pe orbita Pământului.

În același timp, cei de la Tesla nu sunt adepții metodelor tradiționale folosite în publicitate precum printul, prezența formală a companiei în social media sau reclamele video. Cu toate astea, la începutul anului 2020, Tesla a atins recordul absolut pe bursa din Statele Unite. Astfel a devenit cea mai bine cotată companie auto, cu o valoare estimată la 100 de miliarde de dolari. Chiar și în urma prezentării controversatului Cybertruck, ascensiunea companiei nu a fost afectată. Din contră, subiectul a devenit viral și a întipărit brandul Tesla în mentalul colectiv, în condițiile în care, în anul precedent, bugetul alocat de către companie în mediul online pentru reclame plătite pe platforme precum Facebook, YouTube, Instagram și Twitter a fost de $ 0.

Profită de oportunități

Compania reprezintă o anomalie pentru sistemul economic american întrucât, ani de-a rândul, aceasta a funcționat cu pierderi uriașe. Scopul însă nu a fost obținerea de profit pe termen scurt, ci dezvoltarea tehnologiei și a capacității de producție, pentru a domina piața de vehicule electrice odată cu noul val de interes generat de presă în jurul surselor regenerabile de energie.

Succesul în urma controverselor este un indiciu cheie al strategiei de marketing concepută de compania auto a lui Elon Musk. Tesla reușește să convingă potențialii clienți de calitatea produselor lor în lipsa unui buget alocat mijloacelor tradiționale de publicitate. Acum ați putea întreba cum se pot estima rezultatele unei campanii atât de imprevizibile? Pare aproape imposibil.

Tesla și promovarea gratuită

Totul se datorează conceptului conturat de departamentul lor de marketing. Mai exact de „Ecuația de promovare gratuită în media”, un set de reguli pe care compania și le-a impus. Astfel, Tesla dovedește că prin creativitate și concretizarea unei viziuni idealiste se poate stârni interesul jurnaliștilor, care vor fi dispuși să aducă în discuție brandul și realizările companiei doar pentru a-și satisface curiozitatea.

Implicare în problemele omenirii

Un exemplu ilustru al ecuației lor pusă în practică este inițiativa de care au dat dovadă în Puerto Rico, atunci când Tesla a fost printre primele companii implicate în ameliorarea situației. Compania s-a oferit să instaleze baterii pentru locuințe și să repare panouri solare în urma dezastrului produs de uraganul Maria în 2017, care a lăsat 3,5 milioane de portoricani fără electricitate și alte resurse de bază. Activitatea Tesla din Puerto Rico a fost descrisă și dezbătută pe Twitter, devenind un subiect viral pe platformă.

Abordare personală

O altă tactică folosită eficient de Tesla este conturarea unei imagini solide și demnă de admirație a CEO-ului lor. Compania se înfățișează prin intermediul unui individ optimist, entuziast, care conferă încredere și doza necesară de umanitate în fața publicului. Elon Musk a devenit în timp o personalitate în mediul online, având constant pe contul propriu de Twitter aproximativ 30 de milioane de urmăritori implicați. Liderul Tesla se asigură să posteze regulat despre succesele și progresul companiilor sale pe platforma de social media și își exprimă liber opiniile atât cu privire la evenimente cotidiene, cât și de importanță mondială. Nu ezită nici să relateze eșecurile pe care le întâmpină pe parcursul activității sale.

Inovare

Tesla nu își propune să concureze cu celelalte companii celebre de automobile prin vechime sau experiență, ci prin inovare. Clădește un viitor modern, eficient, curat pentru natură bazat pe energie regenerabilă și care promite democratizarea tehnologiilor avansate de mașini electrice autonome. Tendința mondială recentă de informare a maselor cu privire la efectele dezastruoase ale activității umane asupra mediului se aliniază perfect cu ideologia Tesla și conduce astfel la creșterea în popularitate a companiei și, implicit, în vânzări de automobile electrice.

Ambasadori de brand

Un alt pilon central al strategiei de promovare Tesla este reprezentat de clienții mulțumiți. Adică cei mai sinceri ambasadori de brand. Purtând numele de „Musketeers”, aceștia readuc Tesla în lumina reflectoarelor de fiecare dată când au ocazia și recomandă convingător produsele Tesla pentru calitatea lor.

Viziunea lui Elon Musk poate nu este cea mai eficientă de pus în aplicare din punct de vedere economic. Dar cu siguranță îl transformă pe Musk într-un expert al publicității gratuite.

Articole similare


Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

martie 26, 2020

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

martie 23, 2020

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate,

Suna acum