Blog

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu se asemăna nici pe aproape cu ceea ce a adus pandemia de Coronavirus. 

Șocul evenimentelor recente au împins multe business-uri să-și închidă ușile, oprind astfel activitatea și lăsând mulți angajați în șomaj tehnic. În mod cert, noul virus a însemnat un mare pas înapoi pentru economie și nu doar a țării noastre, ci a întregului glob.

Cel mai mult de pierdut au avut domeniul hotelier și cel al restaurantelor și cafenelelor. Deși, în cazul restaurantelor, acestea și-au putut desfășura activitatea și pe perioada pandemiei prin intermediul sistemului delivery. Cu toate acestea, pierderile au fost în continuare uriașe.

Comunicarea pe timp de criză ne face mai puternici

Așa cum multe domenii de activitate au avut și încă au clar de pierdut de pe urma Covid-19, sunt și domenii ale căror profituri au crescut semnificativ în această perioadă, iar aici nu ne referim doar la supermarketuri. Vă întrebați cum au reușit să-și mențină vânzările constante sau chiar să și le mărească? Simplu! Printr-o strategie de comunicarea pe timp de criză eficientă!

Vedem în mediul online multe business-uri care și-au întrerupt toate campaniile de promovare și care au luat în adevăratul sens al cuvântului o pauză. Această decizie va afecta, cu siguranță, activitatea business-ului. Consumatorii au nevoie să vadă că indiferent de ceea ce se petrece în lume, tu rămâi prezent alături de ei. Loialitatea este cheia unei relații de durată. Orice abandon al consumatorului va fi aspru pedepsit. Comunicarea pe timp de criză cu aceștia trebuie să fie constantă, iar Social Media este punctul de întâlnire.

În situația în care, întreaga activitate se desfășoară în mediul offline, reinventează-te! Regândește-ți activitatea în așa fel încât să poți fi și online alături de clienții tăi. Un plan bine pus la punct, urmat mai apoi de o campanie de comunicare pe timp de criză și promovare, pot să-ți aducă numeroase beneficii.

Menține o relație bazată pe transparență cu propriul personal chiar şi în această perioadă!

De asemenea, la fel de importantă este și comunicarea internă. La fel cum aloci timp clienților și comunicării cu aceștia, trebuie menținută o relație bazată pe transparență și cu propriul personal. 

Indiferent că vorbim de clienți sau de proprii angajați, ceea ce tu reușești să le transmiți acum este esențial. Poți solidifica relații sau poți determina consumatorul să își piardă interesul privind ceea ce tu oferi. Însăși Organizația Mondială a Sănătății a transmit organizațiilor un set de recomandări în ceea ce privește comunicarea pe timp de criză. Recomandări care pot schimba cursul lucrurilor și care, prin implementarea lor, pot duce la crearea unor situații favorabile companiei. 

Prin urmare, nu lăsa pandemia de Coronavirus să te definească! Fii unic în ceea ce faci și rămâi mereu aproape de consumatori! Cu siguranță, loialitatea lor față de marca ta va fi pe măsura efortului pe care tu l-ai depus să rămâi alături de ei.

Articole similare


#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

DeepFake

mai 20, 2020

Deepfake şi inteligenţa artificială

Dacă pentru o secundă ați crezut că nimic nu vă mai poate surprinde în domeniul tehnologiei, uitați acel gând! Tehnologia a ajuns la un cu totul alt nivel, continuând să crească și să se dezvolte cum nimeni nu ar fi crezut vreodată! Cel mai nou fenomen din mediul online este cel de deepfake. Pe cât

Suna acum