Blog

Co-Branding – Mixul mărcilor

Co-Branding - Zarr Advertising

Brian Niculae

Co-Branding sau mixul mărcilor. Cu toții avem branduri favorite și branduri care nu sunt tocmai pe gustul nostru! Însă v-ați gândit vreodată ce se întâmplă când două branduri își unesc forțele? Această colaborare dintre două sau mai multe branduri poartă numele de „co-branding”!

De cele mai multe ori, procesul are loc pe o perioadă limitată… Însă, sunt și cazuri în care co-branding-ul poate duce la crearea unor proiecte de lungă durată, din care toate părțile participante obțin profituri considerabile.

Co-Branding – Mixul spectaculos al mărcilor

Prin intermediul co-branding-ului se creează o bază mai mare de clienți. Aceasta combină baza de clienți deja existentă a brandurilor care au decis să colaboreze, evidențiind cele mai bune caracteristici ale fiecărui brand în parte. Este extraordinar cum, prin co-branding, două entități pot crea un mix spectaculos, proces în cadrul căruia sunt preluate de la fiecare brand caracteristicile cele mai apreciate, valorificându-le la maximum.

Avantaje ale co-branding-ului

Co-branding-ul are numeroase avantaje! Printre acestea vorbim despre partajarea riscurilor, creșterea veniturilor din vânzări, extinderea bazei de clienți, beneficiul tehnologic, distribuirea resurselor pentru reducerea costurilor și, de asemenea, de o imagine mai bună a produsului prin asocierea cu un alt brand renumit.

Însă co-branding-ul prezintă și dezavantaje, precum: colaborarea dintre o companie cu notorietate răsunătoare și o companie cu recunoaștere mai mică poate duce la asimilarea celei din urmă etc.

Când totul decurge conform planului, co-branding-ul poate duce la crearea unei prietenii de brand de durată. Iar asta înseamnă doar win-win!

Alianța dintre Nike și Apple

Peste tot în lume putem observa numeroase exemple de co-branding de succes. Alianța dintre Nike și Apple a avut un uriaș succes în rândul consumatorilor celor două mari branduri. În urma mai multor cercetări, Nike a observat plăcerea clienților săi de a asculta muzică atunci când practică diferite sporturi. De asemenea, remarcată a mai fost și dorința lor de a-și monitoriza activitatea fizică. Astfel, compania a recurs la un parteneriat cu firma Apple, în așa fel încât clienții să poată face ambele lucruri deodată. Nike a produs, de asemenea, un tip de încălțăminte care avea un cip inclus în pantof pentru a înregistra progresul utilizatorului atunci când este activat pe iPhone sau iPod-ul lor. Micro-cipul afișa utilizatorilor informații precum: timpul, distanța și viteza, împreună cu numărul de calorii arse.

Co-Branding---Nike-si-Apple

O colaborare de succes marca Apple & MasterCard

O altă colaborare de succes marca Apple este cea cu MasterCard. Acestea s-au unit pentru a realiza tranzacții fără numerar în ceea ce privește Apple Pay. Prin urmare, compania de carduri de credit a pus la dispoziția Apple o bază de clienți bogată, oferind și funcția de brand MasterCard, care era exclusiv pentru clienții săi.

Apple + Master Card

Co-branding de un succes răsunător – Nestle și Coca Cola

De un succes răsunător s-a bucurat și co-branding-ul dintre Nestle și Coca Cola. În urma acestei colaborări a rezultat băutura Nestea. Acest parteneriat a avut o durată de 16 ani, timp în care notorietatea ambelor branduri a crescut semnificativ, asemenea vânzărilor. 

După cum ați putut vedea, co-branding-ul este o modalitate eficientă de a aduce ceva nou și inedit pe piața țintă! Numeroase beneficii pot fi obținute printr-o astfel de alianță… Însă, până la o astfel de colaborare, brandurile trebuie să pună în balanță toate aspectele, pentru a evita viitoare situații de criză și posibile neînțelegeri.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum