Blog

Cheltuielile publicitare la nivel global între anii 2015 și 2020

Cheltuielile publicitare - Zarr Advertising

Alexandru Vasilescu

Cheltuielile publicitare la nivel global au fost într-o continuă creștere, de la an la an, ţinând cont că advertisingul a deținut încă de la începuturile sale o poziție superioară în acest domeniu de activitate.

Brandurile au alocat întotdeauna un buget semnificativ pentru diversele campanii, fie că vorbim de mediul online sau de offline. Fără aceste campanii de advertising, impactul brandului asupra consumatorilor nu ar mai fi fost niciodată la fel.

În anul 2015, cheltuielile publicitare globale au fost de $146.6 miliarde! Colosal, nu?! Şi asta nu e tot! Cheltuielile publicitare au ajuns în anul 2019 la incredibila sumă de $333.25 miliarde. Din aceste sume, mai bine de 60% provin din reclamele de pe telefonul mobil. 

Google și Facebook controlează două treimi din piața publicitară mobilă globală, câștigurile acestora fiind extraordinare. Țările care investesc mult în reclamele plătite sunt  și cele care s-au dezvoltat într-un ritm accelerat de-a lungul timpului. Vorbim despre ţări precum: Statele Unite ale Americii, China, Anglia, Japonia și Germania. O țară dezvoltată este o țară care a investit în sine, care a recurs la diverse strategii de promovare atât în mediul online, cât și în mediul offline. Așadar, publicitatea va face mereu diferența!

Cheltuielile publicitare din online vs. cheltuielile publicitare din offline

Însă cine câștigă, mediul online sau mediul offline când vine vorba de publicitate? Datele arată că, în unele țări, inclusiv Marea Britanie, China, Norvegia și Canada, digitalul a devenit cu pași rapizi deja mediul publicitar dominant, depășind încet sumele alocate pentru publicitatea offline. În anul 2019, în SUA și Olanda digitalul reprezintă 54,2%, respectiv 52,6% din totalul cheltuielilor publicitare. Departe nu este nici Rusia, unde jumătate din totalul investițiilor publicitare sunt destinate digitalului.

Cum s-a ajuns la aceste sume? Tocmai din această dorință a brandurilor de a-și crește notorietatea și, automat, vânzările! Lucru care se şi întâmplă în urma campaniilor plătite din Google Ads, Facebook etc. Impactul reclamelor asupra consumatorilor este semnificativ, acestea influențând comportamentul de cumpărător și creând valuri în mediul online, creativitatea spunându-și cu fiecare nouă campanie cuvântul.

Însă asta nu este tot! În următorii ani se estimează o creștere și mai mare a cheltuielilor publicitare. Cum este posibil acest lucru? Din dorința companiilor de a deveni lideri pe sectorul lor de activitate și nu numai! În momentul în care ajungi la o anumită notorietate apare competitivitatea, care duce la mărirea bugetelor și adoptarea unor noi strategii „de atac”. Pentru anul 2020 se așteaptă o creștere cu 6% a cheltuielilor publicitare globale, însă rămâne de văzut ce va urma… Aruncând un ochi asupra pandemiei cu care se confruntă întreaga lume în acest moment, nimic nu mai este sigur, inclusiv în ceea ce priveşte domeniul advertisingului.

Cheltuielile publicitare 2018 - 2023

Prin urmare, publicitatea reprezintă un domeniu de activitate cu cheltuieli globale formidabile. Campaniile desfășurate atât în mediul online, cât și în mediul offline, duc la un nou pas al brandurilor spre îndeplinirea propriilor misiuni.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum