Blog

Aroma branding – De la identitate vizuală la identitate olfactivă

Aroma Branding Zarr Advertising

Brian Niculae

Aroma Branding sau cum trecem de la identitatea vizuală la identitatea olfactivă. Într-o societate în care totul se mișcă cu viteza luminii, prima impresie trebuie să fie uimitoare, să te lase mască și să te facă să-ți dorești mai mult. În lumea afacerilor, unde totul se învârte în jurul identității pe care ți-o creezi, prima impresie este esențială. Impulsurile, intuiția și simțurile joacă un rol decisiv în influențarea deciziilor pe care le iei sau asupra impresiilor pe care ți le formezi.

Cum se manifestă procesul de Aroma Branding?

Una dintre cele mai ieftine și la îndemână modalități de a-ți întipări brandul în memoria clienților o reprezintă interacțiunea olfactivă. Atunci când cineva intră în contact cu un miros plăcut, informația este transmisă automat către partea analitică a creierului. Acolo este stocată pentru a putea recunoaște și pe viitor respectiva aromă. Urmând ca mai apoi creierul să o recunoască drept una agreabilă, capabilă să producă amintiri dintre cele mai plăcute.

Aroma Branding – Parfumul care deschide minți, dar mai ales portofele

Mirosurile au fost întotdeauna recunoscute și respectate pentru puterea lor de a influența stările de spirit și emoțiile. Aroma brandingul devine rapid o strategie de afaceri foarte viabilă. Are puterea de a influența în mod inconștient atât starea de spirit, cât și cumpărăturile consumatorilor. Adevărații profesioniști au înțeles că parfumul potrivit la locul potrivit deschide minți, dar mai ales portofele. Științific, 60% dintre cumpărători iau decizii în mai puțin de 4 secunde, parfumul ambiental fiind un factor principal pentru aceste alegeri. Aroma brandingul poate crea ambientul perfect ce oferă clienților senzația de loialitate, conectivitate și familiaritate. Este factorul subconștient ce face clientul nu doar să revină pur și simplu, ci să revină cu plăcere.

Aroma Branding înseamnă crearea unei legături puternice cu consumatorul

Aroma branding înseamnă mult mai mult decât utilizarea unei arome plăcute într-o anumită locație. Se referă la crearea unui „parfum semnătură” asociat cu o anumită marcă, ce contribuie la crearea unei legături puternice cu consumatorul, devenind astfel parte a identității și a brandului companiei. Mirosul trebuie să fie unic pentru fiecare companie în parte. Așa cum fiecare companie are o identitate vizuală, un logo pe care îți este ușor să-l recunoști, la fel ar trebui să stea lucrurile și în cazul aroma branding-ului. De fapt, cam așa ar trebui gândită toată problema… Aroma brandingul este logoul olfactiv al companiei, menit să vizeze nu ochiul consumatorului, ci nasul acestuia.

Impactul unei arome este mult mai puternic decât orice stimul vizual sau auditiv. Acest lucru este posibil deoarece mirosul este legat de partea creierului care procesează emoția, învățarea și memoria. Sistemul olfactiv al corpului are un traseu direct către creier, declanșând amintiri și emoții mult mai repede decât vederea și auzul. S-a dovedit că un ambient parfumat reduce stresul, îmbunătățește percepția calității produselor, crește atât intenția de cumpărare, cât și vânzările propriu-zise, prelungește durata unei vizite și stimulează disponibilitatea consumatorilor de a plăti mai mult pentru un produs.

Așa cum spuneam la început, într-o epocă în care devine din ce în ce mai dificil să scoți capul din mulțime și să ieși în evidență pe o piață aglomerată, trebuie să înveți foarte devreme cum să-ți faci brandul memorabil. Zarr Advertising te sfătuiește să faci un pas înapoi, să privești brandul dintr-o nouă perspectivă și să te gândești la modul în care parfumul poate juca un rol decisiv în crearea unei impresii mai puternice și de durată asupra clienților tăi.

Articole similare


Aplicaţiile-gratuite - Feature-Zarr Advertising

martie 26, 2020

Aplicaţiile gratuite şi „costul” utilizării lor

Aplicaţiile gratuite – Ți-ai pus vreodată întrebarea, care este „costul” utilizării acestora?! În prezent, oamenii dețin în propriile dispozitive numeroase aplicații care ajung să facă parte din viața de zi cu zi și, fără de care, universul lor nu ar mai fi la fel. Este de-a dreptul impresionant tot ceea ce îți oferă aplicațiile gratuite

Publicitatea_in_situatii_de_criza_FeatureImage_Zarr_Advertising

martie 23, 2020

Publicitatea în situații de criză – Cum transformă Coronavirus lumea publicității?

Publicitatea în situații de criză sau cum transformă Coronavirus lumea publicității? Poate cel mai dezbătut subiect în momentul de față, atât în mediul online, cât și în mediul offline, se leagă de Coronavirus (COVID-19). Impactul acestui fenomen este de-a dreptul alarmant! Astfel, este afectată nu doar sănătatea oamenilor, ci și a numeroaselor domenii de activitate,

Suna acum