Blog

Apple sau revoluţionarea modului în care brandurile sunt concepute de comunităţi

Brandul Apple - Zarr Advertising

Un brand se recunoaște după impactul pe care îl are asupra ariei sale de activitate. Cel mai bun exemplu de brand, care se bucură de o notorietate excepțională, este Apple, care și-a dovedit măiestria de-a lungul timpului, câștigând admirația milioanelor de consumatori. 

Punctul de plecare?

Totuşi, nu multă lume știe care care a fost punctul de plecare a marelui brand internațional! Curios sau nu, totul a plecat dintr-un garaj închiriat din orașul Palo Alto, din sudul Californiei, unde Steve Jobs și Steve Wozniak au pus bazele uneia dintre cele mai îndrăgite companii, cu scop principal de activitate în tehnologia computerelor.

Apple---Brand---Zarr-Advertising

Apple – Pentru că emoția face diferența

Emoții? Sentimente? Știu … De obicei acestea fac parte din alte povești! Însă, te-ai gândit vreodată ce face brandul Apple pentru a fi atât de admirat? 

În primul rând, toată strategia de la baza acestuia se focusează pe emoții și pe o creativitate ieșită din comun, iar acest incredibil mix a dus la crearea uneia dintre cele mai apreciate comunități din lume. În esență, emoțiile sunt impulsuri ce împing la luarea unor decizii imediate, ce duc la acțiune, la planuri imediate de abordare a unor diferite situații. În cazul de față, emoțiile pe care brandul reușește să le stârnească consumatorilor duc la achiziționarea produselor Apple. 

Apple---Magazin---Zarr-Advertising

Brandul Apple a reușit să-și creeze propriul piedesal, de unde deja foarte mulți fac parte, însă unde nu toată lumea are acces, aspect ce are o însemnătate aparte pentru marea comunitate Apple. 

Loialitatea este o caracteristică pe care atât angajații Apple, cât și consumatorii pun mare preț. Apple creează o conexiune distinctă între cele două părți și, tocmai această loialitate, face ca această relație să fie atât de stabilă și de continuitate, brandul inspirând încredere și devotament. Rezultatul? O comunitate ce crește de la minut la minut și cu care oamenii se mândresc peste tot în lume.

Apple---Loiality---Zarr-Advertising

Creativitate și inovație

Însă recunoașterea brandului nu se oprește aici! Succesul acestuia provine din inovațiile și serviciile la cel mai înalt nivel pe care le-a oferit consumatorilor săi, creativitatea spunându-și cuvântul la fiecare nouă lansare în parte. Serviciile și produsele Apple au schimbat radical atât gusturile, cât și obiceiurile clienților. Au revoluționat modul în care ascultăm muzică, interacționăm cu ajutorul unui telefon mobil și utilizăm diverse servicii. 

Datorită interesului acordat fiecărui nou produs și serviciu, în special asupra aspectului estetic al acestora, Apple este perceput de cei din jur ca fiind un brand exclusivist, producător de servicii și produse premium, iar toate aceste elemente fac populația să aspire la el. Apple vrea să fie altfel, să fie diferit. Ghici ce? Și consumatorii vor același lucru! Vor să aparțină unei comunități aparte, să se ghideze după valori similare, să se simtă speciali, iar brandul Apple fix asta oferă comunității sale. So … Perfect match!

Prin urmare, fiecare brand inspiră ceva particular. Apple inspiră loialitate, siguranță și exclusitate, valoarea intrinsecă a brandului fiind nelimitată.

Articole similare


Comunicarea pe timp de criză

mai 28, 2020

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri?

Comunicarea pe timp de criză – De ce trebuie să continui chiar şi în aceste vremuri? Până acum trei luni, doar în cărțile oamenilor de marketing și PR puteai găsi diverse scenarii în ceea ce privește o situație de criză și cum poate fi ea prevenită sau depășită. Și, poate chiar și atunci, nimic nu

#stămacasă

mai 25, 2020

#stămacasă şi viziunea artiştilor în reinterpretarea marilor oraşe

#stămacasă, probabil cea mai auzită frază din această perioadă! Odată cu izbucnirea pandemiei, libertatea de mișcare a fost restricționată aşa cum nu am fi crezut-o posibilă. Populația a fost nevoită să respecte noile reglementări, iar distanțarea socială a fost una dintre cele mai promovate dintre acestea. Cum numărul cazurilor active de Covid-19 a crescut semnificativ

Suna acum